Doorzoek hier de gehele collectie. Specificeer je zoekopdracht door te sorteren.
De Geschiedenis van J&K Smit’s scheepswerven.
De oorsprong van N.V. J.& K. Smit’s scheepswerven ligt op de werf van Fop Jansz. Smit, deze verkreeg bij het overlijden van zijn vader Jan Jaquesse de "huizing met scheeps- en timmerloods met woonhuis…
De oorsprong van N.V. J.& K. Smit’s scheepswerven ligt op de werf van Fop Jansz. Smit, deze verkreeg bij het overlijden van zijn vader Jan Jaquesse de "huizing met scheeps- en timmerloods met woonhuis…
Een foto van de werf L. Smit & Zn. uit 1938
De Geschiedenis van de N.V. L. Smit & Zoon’s Scheeps-en Werktuigbouw:
De oorsprong van N.V. L. Smit & Zoon’s Scheeps-en Werktuigbouw ligt bij Jan Foppe Smit (1742-1807), een zoon…
De Geschiedenis van de N.V. L. Smit & Zoon’s Scheeps-en Werktuigbouw:
De oorsprong van N.V. L. Smit & Zoon’s Scheeps-en Werktuigbouw ligt bij Jan Foppe Smit (1742-1807), een zoon…
Door de toenemende vraag naar vervoerscapaciteit tussen Alblasserdam en Hendrik Ido Ambacht nam de 'N.V.Mij tot Exploitatie van Onroerende Goederen te Hendrik Ido Ambacht' het initiatief tot het instellen van een autoveer over de Noord. Op zaterdag 30 augustus 1930…
Wie in de winter van 1929 de Noord wilde oversteken zonder risico te lopen van een nat pak of natte voeten, maakte gebruik van een 'schietschouw'. Dit ijstafereel werd vastgelegd ter hoogte van het Nieuwe Veer aan de West Kinderdijk.…
Het 'Vosseveer' was buiten bedrijf en ook de schietschouw was inmiddels verdwenen. Het ijs bereikte die winter een dikte van 60 tot 100 cm. De goederen werden met een slee door de veerlieden overgebracht. Hier vervoerden zij een zware rol…